Direktlänk till inlägg 9 februari 2021

aldrig ge upp

Av Tussan Trulls - 9 februari 2021 13:43

Ja man ska nog aldrig ge upp att en dag ha detta för vana att skriva av sig på sin blogg. Jag har skrivit flera inlägg som av någon anledning inte blev upplagda. En del för att jag inte tyckte de va bra nog andra för att min dator är mer än trög.

I går skrev jag ett långt inlägg om att göra en förändring i livet, hur man ska bryta en vana men efter ca en timme bakom skärmen så dog såklart datorn och sidan gisck inte att återskapa så det försvann. lusten till att sätta sig och börja om att skriva sen är ju på skala 1-10 typ minus 10 ... men idag gör vi ett nytt försök. Anledningen till att jag skrev om förändra vanor i går berodde på att jag själv måste förändra vanor. inte en vana utan flera vanor.... jag ska operera mitt knä (äntligen) på fredag och läkaren påpekade att det är en risk att söva nån i min viktklass... what???? hur hamnade jag här igen?

Jag vet... jag vet exakt hur detta gick till, jag skilde mig, va mycket ensam och har inte bott ensam sen typ jag flyttade hemmifrån 1984, men då va mitt hem fyllt av vänner så sov nog inte många nätter ensam. Och med ett matmissbruk i grunden så föll jag dit igen och började äta och äta och äta för visste inte vad jag skulle göra... jag lyckades väl hålla det på en skaplig nivå så länge jag samtidigt som jag åt kunde röra på mig, jag tränade på friskis och jag cyklade o promenerade. Nu kan jag inte gå promenaderm inte friskis, inte nåt... jag tar mig från sängen till soffan och från soffan till köket. ska bli så skönt att få knät fixat så man kan leva igen. Om nu ryggen säger ifrån såkan jag i alla fall cykla på motioncykeln. 

Det jag då skrev om i går va ju hur man ska tänka kring att bryta en vana eller ett mönster. 

nr ett och de viktigaste är 

Va snäll mot dig själv!!! det har troligen tagit år för att få till vanan du nu vill bli av med så va snäll mot sig själv och låt det ta tid, förlåt dig själv om du trillar dit då och då, bara upp på hästen igen och följ spåret du lagt upp för att lyckas. Det är inte jordens undergång om det då och då går snett.


Så ska i alla fall jag tänka, jag ska låta detta ta tid, jag har hela mitt vuxna liv haft matmissbruk och det kommer jag få leva med men jag ska tag i tyglarna och vara snäll mot mig själv och ändra mina vanor.  Ett steg i taget...


Nu ska mina pippisar där ute i kylan få lite påfyllning av mat, kallt ute nu så dom behöver lite fett och gott att knapra i sig...


Kärlek o ljus

Tussan




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tussan Trulls - 26 januari 2021 14:05


Ja god morgon är det för mig men för er kanske det är gokväll eller gomiddag eller så är det en helt annan dag ... vem vet. Har väl inte några större förväntningar att nån alls ska hitta mig i virret av människor, bloggar och andra sociala medier, me...

Av Tussan Trulls - 16 januari 2021 12:32

Ja men då kan man väl säga att vintern slagit klorna i oss, bor ju halvtid söder ut och även här är det många minus och gnistrande snö. I natt var det uppåt -15. Önskar att man kunde ta sig ut i naturen nu och fotografera när naturen är så vacker men...

Av Tussan Trulls - 12 januari 2021 13:43


Lite hit o dit Ja, som sagt... vad ska man säga? Har alltid velat ha en blogg att skriva av mig lite i dock så har jag alltid börjat bra men sen med tiden har det bara runnit ut i sanden, Kan tänka mig att många känner igen sig där.   Hade tank...

Av Tussan Trulls - 5 januari 2021 17:51

Ja, då va det dag 3 på denna utmaning att sitta vid dator och blogga om sitt innhållsfattiga liv. Men det är ju just det som är utmaningen för mig.  I går hände inte alls så mycket mer än att jag fixade mina naglar, hade tänkt ta bort acrylen och v...

Av Tussan Trulls - 3 januari 2021 19:39

    Ja hej och välkomna hit, jag som skriver detta är en helt vanlig kvinna som lever ett helt vanligt liv egentligen men som kom för mig att starta en blogg som ett projekt detta nya år som vi just startat. Anledningen är egentligen att jag har ...

Presentation

Detta är ett projekt som ska spegla mitt 2021. Hoppas några av er vill hänga med, Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards