Direktlänk till inlägg 3 januari 2021

Dag 1

Av Tussan Trulls - 3 januari 2021 19:39

 

 

Ja hej och välkomna hit, jag som skriver detta är en helt vanlig kvinna som lever ett helt vanligt liv egentligen men som kom för mig att starta en blogg som ett projekt detta nya år som vi just startat. Anledningen är egentligen att jag har en del mål de här året som jag vill uppnå och vad kan vara mer motiverande än att skriva om de här på nätet. Har man nu satt mål så bör man ju i alla fall göra sitt bästa för att försöka nå dom tänker jag.

Detta med nyårslöften som var och varannan ger men som ingen håller fungerar ju uppenbarligen inte så, jag tänkte jag tar de ett steg längre och börjar blogga. 


Så, vad har jag för mål då? Ja till att börja med, jag behöver av häslo skäl gå ner en del i vikt då jag har en trasig rygg och knä. Egentligen är jag för de här med att alla kroppar duger, för de vet vi ju alla att det gör men har man en ond kropp så gynnas inte den av de extra kilon som man bär runt på. Så det är nr ett, numer två går lite hand i hand med vikten och det är att på något vis börja träna, det kan vara att gympa framför tv, yoga, cykla på motionscykeln eller när knä och rygg tillåter gå promenad ute. Numer tre, jag ska de första sex månaderna fram till juni äta god och nyttig kost, tillåta mig lite under helger men i veckor ska jag tacka nej till kaffebröd, godis och onyttiga val av mat.

de va de lite mer tråkigare målen, jag har även en del lite roligare. Jag ska ta tag i min hobby att fotografera. Ta mej ut i naturen och fota stort som litet. Videofilma tillfällen jag vill uppleva igen och igen. Har all utrustning som jag behöver men jag kommer mig liksom inte för att utnyttja de så det är ett STORT mål med året, att få bilder och film på det som är värt att föreviga.


Ja de va mina tankar kring vad denna blogg ska ge mig. Hoppas att den kanske ger er som läser den något också.

                                                        

 

Nu säger vi hejdå till 2020 och välkomnar 2021 ett år som på många sätt kommer bli ett bättre friskare år.

 

  Trullsan


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Tussan Trulls - 9 februari 2021 13:43

Ja man ska nog aldrig ge upp att en dag ha detta för vana att skriva av sig på sin blogg. Jag har skrivit flera inlägg som av någon anledning inte blev upplagda. En del för att jag inte tyckte de va bra nog andra för att min dator är mer än trög. I...

Av Tussan Trulls - 26 januari 2021 14:05


Ja god morgon är det för mig men för er kanske det är gokväll eller gomiddag eller så är det en helt annan dag ... vem vet. Har väl inte några större förväntningar att nån alls ska hitta mig i virret av människor, bloggar och andra sociala medier, me...

Av Tussan Trulls - 16 januari 2021 12:32

Ja men då kan man väl säga att vintern slagit klorna i oss, bor ju halvtid söder ut och även här är det många minus och gnistrande snö. I natt var det uppåt -15. Önskar att man kunde ta sig ut i naturen nu och fotografera när naturen är så vacker men...

Av Tussan Trulls - 12 januari 2021 13:43


Lite hit o dit Ja, som sagt... vad ska man säga? Har alltid velat ha en blogg att skriva av mig lite i dock så har jag alltid börjat bra men sen med tiden har det bara runnit ut i sanden, Kan tänka mig att många känner igen sig där.   Hade tank...

Av Tussan Trulls - 5 januari 2021 17:51

Ja, då va det dag 3 på denna utmaning att sitta vid dator och blogga om sitt innhållsfattiga liv. Men det är ju just det som är utmaningen för mig.  I går hände inte alls så mycket mer än att jag fixade mina naglar, hade tänkt ta bort acrylen och v...

Presentation

Detta är ett projekt som ska spegla mitt 2021. Hoppas några av er vill hänga med, Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards