Direktlänk till inlägg 16 januari 2021

vinter

Av Tussan Trulls - 16 januari 2021 12:32

Ja men då kan man väl säga att vintern slagit klorna i oss, bor ju halvtid söder ut och även här är det många minus och gnistrande snö. I natt var det uppåt -15. Önskar att man kunde ta sig ut i naturen nu och fotografera när naturen är så vacker men det får vänta... får satsa på att må bättre till våren och kunna dokumentera denna istället.

Så vad händer här annars? inte så mycket... har vårstädat det jag orkat men skulle behövas en rejäl uppgradering av dammutrotning här. Hur skitiga kan tillexempel ett par fönster vara i vintersolen? Tanken är att alla fönster ska bytas och då kommer fönstertvätten bli en bagatell, dessa gamla repiga och bubbliga fönster blir liksom aldrig rena hur mycket man än tvättar. 

 

Åååååå höll på att missa det absolut viktigaste, kan inte avslöja vad, men fick det absolut bästa nyheterna man kan tänka sig igår. Kunde knappt sova i natt för lyckoruset snurrade i hela kroppen. längtar till jag kan avslöja vad det är. Men visst är det skönt när man sitter och är lite bitter på sitt liv att en grej kan vända hela ens liv från ledsen och lite bitter till lycklig och glad. Egentligen borde man göra sig en lista på det i livet som gör en lycklig och glad, tror den kommer bli längre än man kan föreställa sig. Jag menar det är ju inte det att man måste vara lycklig pga stort hus, bilar, massa pengar. man kan ju vara lycklig av att solen skiner, att alla i sin familj är friska, att man vaknade i morse med samma lycka som man somnade igår med. Att middagen blev god. 

Finns så mycket, jag blir tex lycklig av rentvättade sängkläder, välvikta kläder i garderoben, sonens tjatter i från sitt rum, det är ju saker som man absolut inte behöver två miljoner på kontot för att uppnå. 

I morgon bär det av hemåt igen, hoppas vädret är lika fantasiskt som här. Veckan innebär att det absolut sista av julen ska ner, dammsanering och krispiga tulpaner på borden.

Veckan består också av en hel del läkarbesök nämligen 3 fysiska och två per telefon. Hoppas VERKLIGEN att de ska ge mig något att se fram emot. Vill bli smärtfri eller i alla fall så mycket att jag kan röra mig utan att vara rädd att kroppen säckar ihop helt. Hamnat i ett ekorrhjul eller som man säger Moment 22 ... Jag behöver gå ner i vikt för att kunna röra sig, men har för ont för att röra mig. Att säga till en med ett matmissbruk som kokar på ytan är som att den ska äta nyttigt och inte för mycket, sätter bara ännu mer känslor i gungning och ju mer det gungar ju mer äter man, Äter, Ångest, Äter mer, Mer ångest.... och så snurrar det på till något/någon lyckat stoppa det. 

 

Ja detta va lite om mycket, säkert jobbigt och inte ett dugg intressant att läsa men skönt att få ner tankar i alla fall. Till sist så kommer lite bilde4r jag ändå lyckats ta, dock med mobil så får se hur kvaliten blir.

 

Ha det Bäst 

Kärlek & Ljus   

 

     

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tussan Trulls - 9 februari 2021 13:43

Ja man ska nog aldrig ge upp att en dag ha detta för vana att skriva av sig på sin blogg. Jag har skrivit flera inlägg som av någon anledning inte blev upplagda. En del för att jag inte tyckte de va bra nog andra för att min dator är mer än trög. I...

Av Tussan Trulls - 26 januari 2021 14:05


Ja god morgon är det för mig men för er kanske det är gokväll eller gomiddag eller så är det en helt annan dag ... vem vet. Har väl inte några större förväntningar att nån alls ska hitta mig i virret av människor, bloggar och andra sociala medier, me...

Av Tussan Trulls - 12 januari 2021 13:43


Lite hit o dit Ja, som sagt... vad ska man säga? Har alltid velat ha en blogg att skriva av mig lite i dock så har jag alltid börjat bra men sen med tiden har det bara runnit ut i sanden, Kan tänka mig att många känner igen sig där.   Hade tank...

Av Tussan Trulls - 5 januari 2021 17:51

Ja, då va det dag 3 på denna utmaning att sitta vid dator och blogga om sitt innhållsfattiga liv. Men det är ju just det som är utmaningen för mig.  I går hände inte alls så mycket mer än att jag fixade mina naglar, hade tänkt ta bort acrylen och v...

Av Tussan Trulls - 3 januari 2021 19:39

    Ja hej och välkomna hit, jag som skriver detta är en helt vanlig kvinna som lever ett helt vanligt liv egentligen men som kom för mig att starta en blogg som ett projekt detta nya år som vi just startat. Anledningen är egentligen att jag har ...

Presentation

Detta är ett projekt som ska spegla mitt 2021. Hoppas några av er vill hänga med, Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards