Direktlänk till inlägg 12 januari 2021

ja, va ska man säga

Av Tussan Trulls - 12 januari 2021 13:43

Lite hit o dit

Ja, som sagt... vad ska man säga? Har alltid velat ha en blogg att skriva av mig lite i dock så har jag alltid börjat bra men sen med tiden har det bara runnit ut i sanden, Kan tänka mig att många känner igen sig där.


Hade tanken att räkna mina dagar då jag får iväg en blogg men tänker att vi slutar räkna här och bara kör på när det känns som att jag har lite energi att skriva.

Hur går allt nu då i mitt liv? Ja inga större förändringar sen årets början, ryggvärk och ett knä som är allt utom bra. Haltar på i väntan på svar på magnetröntgen, ska bli väldigt intressant att få se vad den visar, det måste vekligen visa nåt som är trasigt för såfort jag inte har skydd på så viker det sej. Min gissning är att menisken är trasig och är fallet så, så hoppas jag att en operation kan laga det så jag kan återgå till mitt arbete. 


 

Å nu ska vi prata om vädret, äntligen kom vintern. Snön lyser vackert över naturen. Vi i söder går man ur hus och njuer. Tänk att det kunde bli så vackert så snabbt från grått och trist till vitt och vackert. Ibland avundas jag de som bor norrut som har en lång och fin vit vinter medans vi lever i snö och slask här nere. Visserligen är vintern kall så det räcker där norrut men vacker.  

Önskar att jag hade en kropp som samarbetade mer så jag kunde gå ut, njuta nu och fotografera lite. Men jag blir kvar inne för att inte riskera att halka och att knät går sönder mer.

Vet ni vad min dröm är? Jo, jag önskar att jag hade råd att gå en kurs i fotografi. Att få lite grundläggande kunskap men kollade runt lite och vem kan betala 3-5000 kr för en kurs? Omänskligt dyrt för en liten person som mig, som är sjukskriven och lite fattig. Nåja drömmar ska man ha och försöka uppnå såklart. Jag har rätt fin utrustning egentligen så kanske kan googla tips sålänge.

Vidare plan för denna dag efter att jag knappat klart detta, så ska julen bort, lika skönt och mysigt att ställa fram allt innan jul, lika skönt är det att ta ner allt och börja ta in våren. Friska härliga tulpaner på borden och ljusa gardiner. 

Man blir liksom lite glad av det, och allra helst en dag som detta då solen skiner. Men vet ni vad som dyker upp i vinterrsolens strålar? Jojjomän, dammet yr som aldrig förr oavsett hur mycket man dammar och torkar. 

Ja de va ungefär de jag hade att knappa ner idag. Ska försöka att inte vänta i en vecka innan nästa inlägg men lovar ingenting haha

Ha det allra bäst där ute


Kärlek & ljus   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tussan Trulls - 9 februari 2021 13:43

Ja man ska nog aldrig ge upp att en dag ha detta för vana att skriva av sig på sin blogg. Jag har skrivit flera inlägg som av någon anledning inte blev upplagda. En del för att jag inte tyckte de va bra nog andra för att min dator är mer än trög. I...

Av Tussan Trulls - 26 januari 2021 14:05


Ja god morgon är det för mig men för er kanske det är gokväll eller gomiddag eller så är det en helt annan dag ... vem vet. Har väl inte några större förväntningar att nån alls ska hitta mig i virret av människor, bloggar och andra sociala medier, me...

Av Tussan Trulls - 16 januari 2021 12:32

Ja men då kan man väl säga att vintern slagit klorna i oss, bor ju halvtid söder ut och även här är det många minus och gnistrande snö. I natt var det uppåt -15. Önskar att man kunde ta sig ut i naturen nu och fotografera när naturen är så vacker men...

Av Tussan Trulls - 5 januari 2021 17:51

Ja, då va det dag 3 på denna utmaning att sitta vid dator och blogga om sitt innhållsfattiga liv. Men det är ju just det som är utmaningen för mig.  I går hände inte alls så mycket mer än att jag fixade mina naglar, hade tänkt ta bort acrylen och v...

Av Tussan Trulls - 3 januari 2021 19:39

    Ja hej och välkomna hit, jag som skriver detta är en helt vanlig kvinna som lever ett helt vanligt liv egentligen men som kom för mig att starta en blogg som ett projekt detta nya år som vi just startat. Anledningen är egentligen att jag har ...

Presentation

Detta är ett projekt som ska spegla mitt 2021. Hoppas några av er vill hänga med, Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards