Direktlänk till inlägg 5 januari 2021

Lat är ordet

Av Tussan Trulls - 5 januari 2021 17:51

Ja, då va det dag 3 på denna utmaning att sitta vid dator och blogga om sitt innhållsfattiga liv. Men det är ju just det som är utmaningen för mig. 

I går hände inte alls så mycket mer än att jag fixade mina naglar, hade tänkt ta bort acrylen och vara lite naturlig ett tag men så när man kommer dit och ser alla färger och former så ändrar man sig och så blir de nya fina naglar, dagens färger blev lite vårligare med tre olika sorters röd/rosa. 

Inte bara naglarna som fick sin vårmakeup utan också lägenheten, plockde bort all jul utom fönsterbelysningen och det känns lika skönt som det va att sätta upp det innan jul. Konstigt de där att man har så bråttom att ta bort julen, "julen vare fram till påsk" är verkligen en osanning. Min jul börjar max veckan innan julafton och slutar dagen efter nyår. sen är de våren som ska väntas in. Beundrar nästan de som orkar pynta och fixa långt före första advent och så underhålla det med färska blommor nya ljus folk bakar och donar och jag ligger på sofflocket och längtar till vardagen.


Så var det då de här med mina mål detta år, inget att vänta på så igår åkte alla onyttigheter ut ur köksskåpen. Till och med hällde vatten i chipspåsen och ketchup i pepparkaksburken...haha.. alla sätt är ju faktiskt tillåtna när man inte litar på sig själv. Något som jag måste jobba på är ju mitt sug på kvällar och nätter, jag kan ligga i sängen på kvällen och halva natten och äta och kolla serier. sen klagar jag på att jag inte kan sova, ta tacka fasen för de när jag stirrar på en skärm och fyller magen med skit. Nu är det SLUT på dessa dumheter. Nu ska inga skärmar i sovrummet och att äta efter läggdags blir de böter på haha

Ett annat mål var att kolla på detta med motion, jag har alldeles för ocn för att cykla men jag försökte mig på lite yoga, stretcha ut musklerna. 

Inga kort i dag men kameran ligger på laddning så det kommer. Tänk om de kunde bli lite snö ute, så mycket roligare att fota natur i vit vinterskrud är grå tristess. 

Nu får jag nog tacka för mig för idag och brygga mitt kvällskaffe. 

 

kärlek & ljus över er

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tussan Trulls - 9 februari 2021 13:43

Ja man ska nog aldrig ge upp att en dag ha detta för vana att skriva av sig på sin blogg. Jag har skrivit flera inlägg som av någon anledning inte blev upplagda. En del för att jag inte tyckte de va bra nog andra för att min dator är mer än trög. I...

Av Tussan Trulls - 26 januari 2021 14:05


Ja god morgon är det för mig men för er kanske det är gokväll eller gomiddag eller så är det en helt annan dag ... vem vet. Har väl inte några större förväntningar att nån alls ska hitta mig i virret av människor, bloggar och andra sociala medier, me...

Av Tussan Trulls - 16 januari 2021 12:32

Ja men då kan man väl säga att vintern slagit klorna i oss, bor ju halvtid söder ut och även här är det många minus och gnistrande snö. I natt var det uppåt -15. Önskar att man kunde ta sig ut i naturen nu och fotografera när naturen är så vacker men...

Av Tussan Trulls - 12 januari 2021 13:43


Lite hit o dit Ja, som sagt... vad ska man säga? Har alltid velat ha en blogg att skriva av mig lite i dock så har jag alltid börjat bra men sen med tiden har det bara runnit ut i sanden, Kan tänka mig att många känner igen sig där.   Hade tank...

Av Tussan Trulls - 3 januari 2021 19:39

    Ja hej och välkomna hit, jag som skriver detta är en helt vanlig kvinna som lever ett helt vanligt liv egentligen men som kom för mig att starta en blogg som ett projekt detta nya år som vi just startat. Anledningen är egentligen att jag har ...

Presentation

Detta är ett projekt som ska spegla mitt 2021. Hoppas några av er vill hänga med, Välkomna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards